Teckensnitts storlek: +

Rolfs blogg. "Make 2018 to be 80% perfect in your training and lifestyle."

sport-treadmill-tor-route-163444

Några tips för motivation och bättre träningsresultat 2018: 

SÄTT ETT MÅL - Att alltid träna minst 8 av 10 planerade träningspass.
Skriv in de pass du tänker köra i din kalender o bocka av dem efterhand med en glad gubbe.
10 av 10 träningspass är såklart ännu bättre, men det finns ett liv utanför som rubbar på planer.

BLI STARKARE - Ta i, ta i mer än du brukar. Inget duttande. Då kommer resultaten. Tränar du på gym så ta reda på hur mycket vikt du klarar att göra en repetition på. Träna sedan på 80% av den vikten (ej för helt otränade) .
Ex klarar du att göra en repetition på 50kg i en maskin så träna på 0,8 x 50 = 40 kg. Gör så många du kan x 3 set.Värt att prova under en månads tid - sen testa igen en repetition och se hur mycket starkare du blivit.

FOKUSERA - Är du på gymmet så använd minst 80% av din tid på att fokusera på träningen, dvs skippa mobilen under ditt styrkepass.


TRÄNA MOT DITT MÅL - Använd minst 80% av dina träningspass för att nå målet.
Ska du springa ett motionslopp under våren så lägg minst 80% av träningstiden på löpning och styrka för benen.

VARDAGSMOTIONERA - För hälsans skull. Gör det minst 8 av 10 dagar, minst 30 minuter per dag. 
Promenad är den självklara favoriten.

INSE - Att det är normalt att minst 8 gånger av 10 inte längta till träningspasset, 
Ex när du ska ut o jogga på morgonen, tittar ut o de blåser o regnar småspik.

INSE OCKSÅ - Att du minst 8 gånger av 10, troligtvis alla10 gångerna inte ångrar att du tränade. 
Visualisera om du tvekar:
"Hur kommer resten av dagen att kännas om jag hoppar över mitt träningspass"?
"Hur brukar det kännas efter mitt träningspass".

ÄT BRA MAT - Låt minst 80 % av din kost bestå av nyttig och näringsrik mat. 
Du mår bättre, blir piggare, väger mindre och kan prestera bättre på dina träningspass.
Unna dig även livets goda i valfri mat och dryck - det är också hälsa, upp till 20 %. 

Willpower - Just do it...

Rolfs blogg. "Gå ner 5 kg på 5 veckor nu - Kicksta...
Rolfs blogg. "Om viktminskning och att registrera ...