Rolfs blogg. "Kan jag åka på träningsresa som otränad?"

Det finns träningsresor för alla nivåer. Jag riktar bloggen till dig som är vardagsmotionär eller nybörjare och som ännu inte hakat på den nya trenden med träningsresor.
– Steget att börja träna på gym eller hemma kan vara ganska stort. Att starta med en veckas semester, på våren och träna i grupp med likasinnade, kan kännas som en språngbräda och inte lika kravfullt.
Samla njutningspoäng, för att kunna unna sig god mat och dryck efteråt, blir en bra balans...

Det är ett helhetstänk, se här:
Visst går det att kombinera paraplydrinkar med träningspass samt sol och sand med träningsvärk.
Tänk dig följande fördelning av din tid på en träningsresa:

30 % sol och bad, egentid, strövtid, inklusive paraplydrinkar.
30% god mat och dryck, tid för umgänge med gemensamma middagar.
20% utflykter till grottsystem, finaste stranden, mysig bergsby.
10 % föreläsningar och kursprogram i "Kost, träning och viktminskning".
10% instruktörsledd anpassad gruppträning, med likasinnade och ute i det fria.

Lägg därtill coachingsamtal med pt för en plan över vad du behöver göra när du kommer hem.
Få i handen ett kostprogram och träningsprogram för 8 veckor framåt så du kan möta sommaren med energi, självkänsla och välbehag!

Alla aktiviteter och träning är frivilliga, till och med paraplydrinkarna.

Var när hur?
Underbara Nerja vid Spanska solkusten lördag16 - lördag23 april, vecka 16.
Investering 7900kr ex flyg. Boka snabbt! Allt om resan hittar du på www.rolfmunke.se

Resans syfte: Kick offf med inspirerande träning, kunskap, gemenskap.
Målgrupp: Vardagsmotionär eller otränad som vill komma i gång.

http://www.rolfmunke.se/hälsoresa

Rolfs blogg. "Så påverkar alkohol din viktminsknin...
Rolfs blogg. "Så gick Linda ner 10 kg på 4 månader...