Rolfs blogg. "Byt kampen mellan svart och vitt mot lagom:"

"Får jag inga resultat på en månad så slutar jag" sa tjejen mitt emot mig inför en träningsinstruktion på gymmet.
Hön fick antagligen inte de resultat hon ville ha eftersom hon förvann ganska kvickt. Eller så hade hon någonstans
i sitt inre omedvetet bestämt dig redan från början att "det här kommer nog inte att gå".

Att sätta mål som att gå ner 5 kg, springa milen under 60 minuter, komma i favoritjeansen, eller få mer muskler är
tändstickan som tänder brasan. Det är mål som syns, på vågen och kroppen,

Kanske det är så att vi som är träningsvana av naturen har lättare att titta bakom de här målen och snabbare kan registrera                                       och njuta av inre belöningar som bättre mående, energi, humör, sömn, självkänsla.


Prova att se de inre målen som huvudrätten och att de yttre målen är kryddan som förhöjer smaken, som "lök på laxen".

Pudelns kärna och bloggens rubrik:

Att kämpa, stånga sig blodig i en kamp som heter ALLT och på en gång är ingen bra långsiktig lösning.
På kort sikt kanske JA, men i längden NEJ. Risken är jojobeteende och att allt ersätts av INGET, som ersätts av ALLT osv.

Exempel på ALLT tänk: Träna 5-7 gånger i veckan, äta bra mat 7 dagar i veckan, äta lite mat alltid.
Exempel på INGET tänk: Träna 0 gånger i veckan, skita i maten 7 dagar i veckan, frossa i mat.

Hitta en hälsosam nivå med hållbarhet, du kan alltid växla upp eller ner om du inte hittat exakt rätt nivå från början.

Sunda tankar:
1 träningspass är 100 % bättre än 0 pass.
4 bra matdagar är bättre än 0 bra matdagar.

Bra mantra:
Riktningen är viktigare än hastigheten.

Ett gott tips.
Ta hjälp av en erfaren Personlig Tränare och Livsstilscoach med sunt helhetstänk.
Du hittar mig på www.rolfmunke.se och tjänsten PT Online Plus
Just nu kan jag bli din personliga coach för endast 499kr/månad.





Rolfs blogg. "Ha koll på ditt midjemått - tre olik...
Rolfs blogg. "Efter regn kommer sol. Att acceptera...