Teckensnitts storlek: +

Rolf Munke PT bloggen. "Så lyckas du med nyårslöftet - 7 forskningsbaserade nycklar."

Rolf Munke PT bloggen. "Så lyckas du med nyårslöftet - 7 forskningsbaserade nycklar."

Livsstilsförändringar har sina toppar efter jul, påsk och semester.
Det känns naturligt att göra en omstart efter en period med ledighet.
Vi har då haft tid att reflektera kring vårt liv, hälsa och välmående.

Här får du 7 heta tips på hur ditt nyårslöfte (mål, vision, önskan) kan bära ända fram.
Lite bakgrundsfakta först:

Har du funderat länge på en förändring? Du är inte ensam.
Statistik visar ex. att en ny medlem på gymet i genomsnitt väntat ett år från beslut till in genom dörren.

En svensk studie om Nyårslöften visade att:
- 7 av 10 råkar ut för bakslag redan första månaden.
- Faktiskt i genomsnitt 6 bakslag redan i januari.
- Ändå klarar minst 70% hålla sina nyårslöften.

Vill du bli en av de 70% som äntligen lyckas?
Dessa tips är för dig:

1) Bestäm ett rimligt mål. Inte för klent, inte för tufft.
Hitta ditt VARFÖR du vill göra förändringen.

2) Utgå från målet och backa bakåt till starten. Vad behöver du göra? Klarar du att göra det?
Är det en rimlig och genomförbar process som ändå kan kugga med ditt liv för övrigt?

3) Det är inte igångsättningen av en ny vana som avgör din framgång.
Arbetet med att behålla nya vanor över tid är den centrala pusselbiten.

4) Räkna in att även du får bakslag. Skilj på bakslag och återfall.
Återfall betyder att du går tillbaka till gamla vanor helt och hållet,
= Ruta ett, med det mående, den känsla den rutan ger dig.
Bakslag är en tillfällig motgång som du kan skaka av dig.
= Upp på hästen och fortsätt framåt.

5) Se inte framgång i svart eller vitt eller som allt eller inget.
Det handlar inte om att hålla Nyårslöftet till 100%. det är oftast omöjligt.
Minst 70-80% är "good enough". Klarar du det och accepterar det så kommer du att lyckas!

6) Summera varje vecka skriftligen, Ge dig själv feedback: Ställ frågor som:
Hur går det för mig?
Vad är jag mest nöjd med?
Vad har varit svårast?
Fanns det något farthinder som fick mig att tillfälligt komma ur kurs?
Finns det något jag kan förbättra?
Vad förväntar jag mig av nästa vecka?

7) Var inte oböjlig!
Nyårslöftet är en spekulation i vad en förändring kommer att resultera i.
Ändra din målsättning om du kör fast.
Skruva på processen om den inte fungerar
Flytta målet längre fram om du känner att du inte når ända fram i tid..

Ta del av fördjupningar kring dessa och 93 andra råd i min 100 dagars Onlinekurs med start 1 januari:
Oavsett vad ditt nyårslöfte eller målsättning för 2019 är får du nytta av kursen och dessutom stöd från mig i chatten. Din personlige coach, med svar på frågor, funderingar eller pepp och motivation.

Det här är din chans att lyckas på riktigt!
Ta del av fakta, motivation och övningar VARJE DAG direkt i din mobil.

Vi behandlar ämnen som minimål, närmandemål, tvivel, tankar och känslor, belöningar som fusion och learned industriousness, hur framgångsrika idrottsmän lyckas trots bakslag tvivel och motivationssvackor.

Häng med på en härlig resa med redskap och förståelse hur vår hjärna fungerar,
som du har nytta av även utanför Nyårslöftet.

"Nyårslöftet - Allt du behöver för att lyckas".  
Tryck här på länken (med blå text) för köp: Nyårslöftet
Köp NU för säker plats Kursen är begränsad till 100 deltagare.

Väljer du att prenumerera på mitt bibliotek av kurser, program och träningspass så ingår även denna kurs. Du kan även kombinera den med att dessutom välja ett av mina program som mer specifikt hjälper dig med att gå ner i vikt, börja träna, stressa mindre, sova bättre m.m. Välj bland över 100 program/träningspass.

Provprenumerera för 1 kr i 14 dagar, sedan 49kr/månad - obundet och utan uppsägningstid.
Tryck här på länken (med blå text) för prenumeration. Provprenumeration
Boka din prenumeration NU så får du 2018 års priser för alltid.

Lycka till och hoppas vi ses i ett framgångsrikt 2019!

Rolf Munke PT bloggen om träning. "Reflektera över...
Rolf Munke PT bloggen. "Träningsglädje och framste...