Så är veteran sm i friidrott över för denna gång och en lång hemresa börjar.

Jag satte målen att klara personbästa i både spjut och min nya bekantskap kula samt att inte bli skadad.

Alla tre målen klarades och även om jag inte klarat av det satte målen i sig igång en process i våras att träna mer och hårdare.

Att kämpa och göra sitt bästa räcker i och för sig, men är för diffust för att fungera som målsättning.

 

Det blev brons i spjut (40. 66) och en 7:e plats i kula (9.36)personbästa i bägge grenarna. 

För att boosta mig själv konstaterade jag att jag var äldst av alla i åldersklassen 55 - 59 år och att mitt spjutresultat hade räckt till brons även i klassen 50 -55 år. Nu ska ett ömt och litet knä vila, men i morgon börjar träningen för nästa mål.

Ängelholms halvmarathon söndag 28 augusti, om exakt 5 veckor.

Träningen framöver blir mer fokus på löpträning än styrka. behöver växla upp från mina 2 - 5 km rundor till att vänja kroppen i sin helhet och knäna i synnerhet för längre sträckor. 

 

Små eller stora mål, när du klarat målet eller försökt färdigt, sätt då ett nytt mål. Det behöver inte vara relaterat till träning och kost.
Ett mål kan vara att städa garaget nästa helg och när du gjort det kan ett annat mål vara att börja promenera minst 30 minuter varannan dag.

 

 Skrivna mål blir tydligare än att bara ha mål i tankarna.

goal settingVad har du för mål nästa vecka?