Kom igång med styrketräningen 12 goda råd + chans vinna boken!

När du läst bloggen har du chans vinna bästa Styrketräningsboken jag läst.
1 kg tung och med beskrivning av 114 övningar samt tillgång till 78 träningsprogram.


Boken lottas ut bland kommentarerna här i bloggen, Facebook eller Instagram.
Större chans att vinna = kommentera på alla tre ställena.


FAKTA OM STYRKETRÄNING
Din och min muskelmassa minskar med 1-3 procent för varje år efter det att vi kommit upp i medelåldern. Redan efter 30 börjar nedgången.


- Om du inte vänder på steken och tränar regelbunden styrketräning.
- Då kan du tvärtom öka muskelstyrkan med åren och det behövs inte så mycket träning för det.


Mindre muskelmassa, genererar mindre och slappare rumpa, smalare ben, tunnare axlar och ökat anlag för bukfetma. + En massa andra nackdelar för hälsan.


RÅD
12 råd till dig som vill och bestämt dig för att komma i gång men fortfarande väntar…


1. Bestäm dina träningsdagar som ett löfte till dig själv. Ex. 2 dagar/vecka.
2. Testa din styrka vid starten. Ex antal armhävningar, knäböj el situps på 1 minut.
3. Skapa/följ ett träningsprogram 4 – 8 veckor som passar dig. Justera vid behov.
4. Fullt fokus på ditt träningspass, skippa mobilen. 100% mental närvaro.
5. Ta i. Det ska kännas att du tränat, Kanske t.o.m så att du är lite darrig efteråt.
6. Mät dina framgångar med fortlöpande styrketester. Ex var 3:e vecka.
7. Betygsätt ditt träningspass – inte efter prestation utan känslan efteråt.
8. Respektera din kropp 1. Träna inte om du inte är 100% frisk
9. Respektera din kropp 2. Gör inte övning som gör ont, byt till annan övning.
10. Ta hjälp/få råd om du undrar, tappar motivation eller resultaten uteblir.
11. Kombinera styrkepasset med belöning efteråt om du har svårt med motivationen.
12. Var stolt efter varje träningspass. Alltid.


TÄNKVÄRT
”The only bad workout is the one that didn´t happen.
And a good workout is the one that gets done.”


SKAPA VINST ÄVEN OM DU INTE VINNER BOKEN
Vinner du inte boken finns i min kanal 119 effektiva videoinspelade styrketräningspass du kan träna hemma, mestadels utan redskap.
Ta en titt i min kanal genom att klicka på länken.
Klicka här för att se alla träningspassen.


GRYMMA PROGRAM
Det finns också i kanalen 23 olika styrketräningsprogram med valfria startdagar och som varar från 14 dagar – 10 veckor. Ex.

Att lyckas på gymmet som motionär.
Läs mer om programmet här.
Sommar Utmaningen - 6 veckors program för mage, lår och rumpa.
Läs mer om programmet här.


PROVA PÅ 1 KRONA FÖR 1 VECKA
Provprenumerera 1 vecka på min kanal för 1 kr (därefter om du vill fortsätta 99kr/månad obundet och utan uppsägningstid). Då får du även tillgång till alla kurser (Bootcamp), program och kunskapsmaterial. Kolla gärna in på länken: Mer info om "Prova på för 1 kr utan förbindelse att fortsätta".