Teckensnitts storlek: +

Det är sommar - dags att öka!.

Varför inte simma mot strömmen och komma i form i sommar?

De flesta av oss varvar ner med den fysiska träningen under sommaren,

det syns tydligt på gymmen som gapar mer tomma än någon annan tid på året.

 

Men det är inte kroppen som behöver vila, den har för många vilat alldeles för mycket under resten av året.

Det är hjärnan som behöver vila från brus och stress.

 

Att träna är ett utmärkt sätt att få ner stressfaktorn, då kroppen belönar dig med "må bra" hormoner i timtal efter ditt pass.

Bli starkare, snabbare, få mer kondition i sommar - så slipper du även den vanliga tanken "inte en sommar till i denna usla form".

 

Sätt upp ett mål, ex springa ett lopp i september, klara x kg i bänkpress, hålla vikten.

Här är några fler tips för en aktiv sommar:

VARIERA mellan olika pass som tränar olika delar av kroppen.

BESTÄM ANTAL TRÄNINGSDAGAR ex träna 5 dagr i veckan o vila på helgen.

TRÄNA KORTA PASS då blir uppoffringen inte så stor o du kan ge järnet under dina ex 15 minuter istället.

ÖKA VARDAGSMOTIONEN genom att gå till affären, ta cykeln tilll jobb, springa i trappor istället för att stå still i hissen.

ANVÄND KONSEKVENSTÄNK - "Om jag hoppar över träningen idag hur känns det efteråt jämfört med om jag tar tjuren vid hornen och tränar i 15 minuter.

UTMANA dig själv att ta i lite extra på dina pass och utmana gärna en kompis att ni ex skickar sms till varandra när ni tränat om ni tränar var för sig.

PROVA NÅGOT NYTT - Själv provade jag o sambon padel för första gångeni förra veckan, riktigt skoj - här ska kompisarna utmanas.

SE TRÄNING SOM EN FÖRMÅN - Just nu sitter jag med en trasig baksida lår efter morgonens knäböj på gymmet, längtar till jag är hel igen...

Träna, ha skoj och må bra i sommar - och vila o slappa med gott samvete mellan passen - det mår hjärnan bra av!  

 

  

 

 

 

 promenadkurs styrketräna armhävningar

Kärlek - Passion - Motivation. 5 veckor till SM.
Ta hjälp på gymmet!