Börja ditt nyårslöfte 1 februari.

Om du inte lyckats hålla nyårslöftet är du inte ensam. En svensk studie visar att 30 procent inte klarar att hålla sitt löfte ens en vecka.Enligt samma undersökning lyckas bara hälften hålla nyårslöftet under ett helt år.

– Första januari är ju nyårslöftenas högtid och det har ju blivit så för att man naturligt tänker tillbaka på året och hur man vill ha det i framtiden. Men egentligen så är det en ganska dålig start för det är ju då alla äter pizza,. menar psykologiprofessor Per Carlbring.

Om du tvingar dig själv att sätta ett mål bara för att det är just ett nyårslöfte som du ska avlägga så kanske du inte är i ett tillstånd eller i balans eller i rätt sammanhang just då att lova det du vill. Men när det gått en månad in på det nya året; struktur och vardag har satt sig så kanske det känns lättare att uppnå löftet.

”Den du är idag vilar på dina tidigare beslut och vanor.”
”Den du är om ett år har hämtat kraften från nuets beslut och vanor.”

För att säkerställa att ditt nyårs- eller februari löfte ska fungera och hålla i längden så kan du stötta upp viljestyrka och motivation genom att börja med nya små vanor och vardagsrutiner istället för att göra en jättegrej direkt. När en förändring satt sig och blivit mer automatisk kan du bygga på med ytterligare en ändring osv. Se det som en långtgående process. En neverending love story...
-------------------------------------------------------------------------------------------
Personligen har jag haft ett otal nyårslöften genom åren, men även löften och mål som börjat ex. i februari, april eller senast i november. Många har jag inte klarat hålla över tid men de här lyser med sin framgång:
- Inte dricka läsk. Klarat i 6 års tid nu, med något socialt undantag när.
- Inte äta hamburgare, korv eller kebab. Klarat i 5 år med något undantag när.
- 10.000 steg/dag. Klarat sedan 1 november 2020.
- Löpning minst en engelsk mile/dag. Klarat sedan 1 november 2020.
- 1000 minuter motion/träning/månad. Klarat sedan 1 november 2020.
-------------------------------------------------------------------------------------------
För dig som inte lyckades, eller inte hakade på ett Nyårslöfte direkt i januari,
eller för dig som nu mer genomtänkt har hunnit tänka igenom vad du vill 2021 finns nu 5 valmöjligheter att online, tillsammans med andra och med mig som personlig coach göra slag i saken.

ONLINE BOOTCAMPS SOM STARTAR 1 FEBRUARI:

Gå ner 4 kg i februari:
Gå ner 4 kg - Klicka för mer info och anmälan.

Utmaningen - 300.000 steg i februari:
300.000 steg i februari. Info och anmälan.

Mental styrketräning i februari:
Träna mentalt i februari. Info och anmälan.

Fixa Nyårslöftet. Starta 1 februari:
Fixa Nyårslöftet med start 1 februari. Info och anmälan.

Utmaningen - Kom i form med 1000 minuter motion/träning i februari.
Kom i form med 1000 minuter i februari. Info och anmälan.