30 dagar utan tillsatt socker

Välkommen till en tuff utmaning!
30 dagar utan socker är programmet för dig som behöver ta kontroll över ditt sötsug och sockerintag.
Du blir piggare, gladare och förvånad över hur hjärnan styr dina vanor och att
det "tuffa" sitter i huvudet. Det är din mentala inställning som avgör.
De flesta av mina klienter blir förvånade över hur enkelt och naturligt det är
att bli av med sockersuget. Det tar inte 30 dagar att bli av med sockersuget, det tar bara 3 - 7 dagar.
Däremot behöver din nya vana ca 3 -4 veckor för att sitta på plats och bli ett naturligt beteende framöver.
Ta chansen och häng på!

menybilder applemenybilder google


Bra mat – för alla!

Välkommen till programmet som lär dig äta bra mat i lagom mängd.
Mat som stöder kroppens normala funktioner och hormonpåslag.
Mat som gör dig piggare och ger dig all näring du behöver.
Mat som minskar risker för sjukdomar.
Mat som minskar vikten.
Programmet kompletteras med kunskap om motionens och rörelsens betydelse för din hälsa.
Varje dag får du en spännande utmaning i de 5 veckor som programmet varar.
Programmet är till för dig som behöver en hälsosam omstart och få en struktur i kost och vardagsmotion.
Immunförsvaret blir bättre och du blir lättare och piggare.
Välkommen att haka på!

menybilder applemenybilder google


Ett lättare liv på dina villkor.

Utgångspunkten i detta program är att det inte finns en enda diet som passar alla.    
I stället får du sunda flexibla lösningar på kost och motion med hänsyn till just dina individuella mål och förutsättningar.
Varje dag får du en utmaning och kunskap om kost och motion.
Programmet varar i 28 dagar och ger dig en stabil plattform för att antingen fortsätta din viktresa eller bibehålla din nya vikt.
Lycka till, följ programmet och bli framgångsrik på kort tid.

menybilder applemenybilder google


Friskare rygg och nacke – del 1.   

Välkommen till Friskare rygg och nacke - del 1 (av 4).
Vi blandar teori med dagliga utmaningar och ger dig en optimal verktygslåda med övningar för en frisk och stark kropp.  
Övningsbank:
- 4 Enkla övningar på jobbet./Friskare rygg och nacke - del 1.
- 4 Rörlighetsövningar - morgongymnastik./Del 2
- 4 stretchövningar./Del 3
- 4 styrkeövningar - hemma eller på gym./ Del 4.
Inga redskap eller förkunskap behövs.
Får du hjälp av ex sjukgymnast, eller annan expert behöver du rådfråga hen om lämpligheten i resp. övning.
Välkommen till programmet!

menybilder applemenybilder google


Friskare rygg och nacke – del 2.

Programmet är en direkt fortsättning på "Friskare rygg och nacke - del 1."
Under 7 dagar får du  mer kunskap och fler övningar att lägga till i din övningsbank.
Efter dessa 7 dagar går du vidare till "Friskare rygg och nacke - del 3”.

menybilder applemenybilder google


Friskare rygg och nacke – del 3.

Välkommen till Friskare rygg och nacke - del 3 (av 4).
Här lägger vi till stretchövningar som du kan utföra i hemmet, på jobb eller gymmet.
du behöver ha gått del 1 och 2 för att tillgodogöra dig denna del 3.
Välkommen till 7 förbättrade dagar för rygg och nacke.

menybilder applemenybilder google


Friskare rygg och nacke – del 4.

Här i del 4 fyller vi på din övningsbank med enkla och rejäla styrketräningsövningar för en friskare rygg och nacke.  
Du behöver ha gått del 1, 2 och 3 för att tillgodogöra dig denna del 4.
I programmet berör vi även betydelsen av starka inre magmuskler, samt viktens påverkan och du får se en minnesvärd film om vardagsmotionens  och träningens effekt på hälsa i allmänhet.

menybilder applemenybilder google


Gräv guld i din vardag – positiva tankar.

Det här är ett program som hjälper dig se ljusare på tillvaron, uppskatta dig själv, ditt liv och saker som händer i din vardag.
Din hjärna är plastisk dvs inlärningsbar och kan snabbt lära sig uppmärksamma det just du mår bra av. Med verktygen och kunskapen i programmet får du lättare och lättare att hitta sådant som ger glädje och tillfredsställelse i livet.

menybilder applemenybilder google


Hellre nästan rätt än helt fel – om mat.

Äntligen kan du slappna av i din relation till kosten.
Programmet rensar effektivt bland fördomar, måsten och självutnämnda profeter. Det är helheten i din vardag som har betydelse för din kropps hälsa, vikt och välmående.  Programmet passar både dig som genom olika dieter sökt att gå ner i vikt och dig som vill ha balans i tillvaron genom en hälsosam kost. En spännande insiktsresa på 21 dagar. Du hänger väl med :)

menybilder applemenybilder google


Hitta din inre morot – om motivation.

Nu har du chansen att förstå varför vi inte alltid gör det vi vill. Varför vi inte tränar, äter och lever i enlighet med våra önskningar. Motivation är en bångstyrig kraft som kräver förståelse för långsiktiga resultat. Lär dig ta kommandot och hitta redskapen som håller dig motiverad nu och i framtiden. 21 dagar med kunskap, dagliga utmaningar och motivationstips som fungerar. Missa inte denna chans!

menybilder applemenybilder google


Kom i form på 10 veckor – 2017.

Gör som 1000-tals nöjda deltagare - Kom i form på 10 veckor!
Du får fakta, redskap och alternativ som hjälper dig hitta formen och livsstilen som fungerar i din vardag. Det går att vara i form året runt utan förbud, pekpinnar och krångliga dieter.
Referenser från nöjda deltagare:  
"Vad 10 veckor gick fort! Så mycket jag fått med mig.
Jag har blivit bättre på att planera in mat och träning
och faktiskt lärt mig att styra mitt sötsug!"
"Detta har varit toppen, då man kan lägga in träning när man vill & det passar & ingen mirakeldiet som gör att man är vrålhungrig. Tusen tack, du inspirerar!"

menybilder applemenybilder google


Kom i form på 28 dagar – för män.

Det här programmet ger dig en kick-start där du redan efter 28 dagar märker skillnad.
Varje kväll får du en twiik (utmaning) inom träning, kost och livsstil som du ska utföra dagen efter.
Det här är för dig som legat i soffan och drömt om att komma i form - alldeles för länge.
Nu kan jag kan hjälpa dig komma i form!
På 28 dagar hinner du sätta rot på dina nya vanor och kan fortsätta med en god livsstil på egen hand, eller prova något nytt program här på Twiik.
Ta chansen till ett bättre mående och en livsstil du kan stå för.
Lycka till!

menybilder applemenybilder google


Gå ner 5 kg på 5 veckor!

Programmet som ger dig snabba resultat på ett enkelt sätt.
Dina redskap blir bra kost och motion i lagom stora portioner.
Att gå ner i vikt är lätt när du följer programmet, men det är ett jobb som ska göras varje dag. Du mäter dina framsteg med våg och måttband. Dagliga utmaningar håller motivationen uppe och efter 35 dagar har du lagt grunden för en fortsatt hälsosam livsstil med nya mål. Du behöver vara beredd på att ändra kost- och motionsvanor.
1:a dagen ska du väga dig på morgonen och mäta byst, mage, stuss och lår.

menybilder applemenybilder google


Minska i vikt med Kbt.

Välkommen till ett 8-veckors program  för dig som vill gå ner i vikt och förstå varför du ibland äter fel när du egentligen vet hur du ska äta rätt.
Programmet leder dig till en långsiktig viktminskning och verktyg för att hålla din nya vikt. Här lär du dig förstå att dina matvanor påverkas av tankar och känslor.
Du får redskap för att förändra detta och i kombination med programmets enkla kost- och livsstilsråd ger det dig en viktminskning som verkligen fungerar.
Programmet passar alla som vill gå ner i vikt.
Välkommen till framgångsrik och långsiktig förändring!

menybilder applemenybilder google


Omstart – En hälsosam spark i baken.

Det här programmet är för dig som behöver en spark i häcken för att komma igång igen och hitta formen.  
Kanske bär du på några kg extra som du nu vill bli av med, eller känner att du behöver öka din energi för att må och prestera bättre i din vardag.
Programmet varar i 28 dagar - 4 veckor, ger dig tränings- och kostprogram och dagliga utmaningar.
Här skapar du en hälsosam balans i din tillvaro och de rätta förutsättningarna för att komma i form.
Gör en omstart - NU.

menybilder applemenybilder google


Promenera och gå ner i vikt.

Människor som promenerar har lättare för att både gå ner i vikt och hålla vikten efter en viktnedgång.  Dagliga promenader (eller likvärdig motion) är den enskilt viktigaste hälsofaktorn vad gäller hälsa och livslängd. I 21 dagar får du motiverande fakta och utmaningar för att lyckas gå ner i vikt och hålla din nya vikt genom dagliga promenader.

menybilder applemenybilder google


Senior 60+ Kom igång med träningen.

Välkommen till ett komplett program för dig 50+ som vill bli starkare, uthålligare, rörligare och få bättre balans.
I detta 22 dagar träningsprogram lär du dig lämpliga övningar som tränar igenom hela kroppen.
Jag visar en instruktionsfilm till varje övning så att du kan träna både rätt och utan att skada dig.
programmet fungerar både för dig som är helt otränad och för dig som är van att röra på kroppen.
Inga redskap behövs och du kan utföra alla övningar i hemmet.
Välkommen!

menybilder applemenybilder google


Senior 60+ Rörelseträning.

Välkommen till programmet som gör dig rörligare, smidigare och även starkare.
Under 21 dagar får du lära dig sammanlagt 12 övningar som du gör ståendes.
Inga övningar där du behöver lägga dig ner.
Du behöver inga redskap, träningen kan utföras hemma och tar inte många minuter i anspråk. Varje dag får du minst en övning att träna på.
Med video och text lär jag dig träna säkert och effektivt.
Välkommen!

menybilder applemenybilder google


Senior 60+ Balansträning.

Alla behöver träna på sin balans. Inte bara Seniorer 50+.
Men det är ett faktum vid normalt åldrande att vårt skelett blir skörare, vi blir stelare och vår muskelmassa minskar.
Det ökar risker för fallolyckor och en mer begränsad vardag.
Du kan bromsa utvecklingen och istället förbättra din balans med detta program som varar i 21 dagar.
Du får videos och instruktioner på enkla och effektiva övningar du kan utföra i hemmet och fakta kring träning för Senior 50+.
Utveckla din balans med mig!

menybilder applemenybilder google


Senior 60+ Mat för hälsa och glädje.

Att äta rätt ger dig mer energi och en hållbarare hälsa.
Energibehovet minskar i högre ålder, däremot är behovet av näringsämnen lika stort som tidigare.
Programmet ger dig allt du behöver veta om en hälsosam kost för ett aktivt liv.
Välkommen!

menybilder applemenybilder google


Senior 60+ Gummibandsträning.

Ett enkelt och effektivt styrketräningsprogram på 21 dagar.
Övningarna kan du göra i hemmet med hjälp av ett gummiband med handtag och en träningsmatta/yogamatta.
Programmet visar både på video och med text hur du ska göra övningarna. Jag har valt ut 10 enkla och effektiva övningar som tränar igenom kroppen på 5 - 10 minuter.
Att träna med gummiband tränar effektivt upp din styrka och är samtidigt skonsamt för muskler och leder.
Gummibandet tar liten plats i bagaget om du är på semester och utförandet kräver inte stor plats.
Välkommen att prova programmet.

menybilder applemenybilder google


Stärk din självkänsla – del 1.

Programmet förklarar vad självkänsla är, varifrån känslorna kommer ifrån och hur du enkelt och snabbt kan stärka upp din självkänsla. Du kommer att ha nytta av programmet i din vardag, i kontakten med dig själv och din omgivning. Det här programmet stärker dig!

menybilder applemenybilder google


Stärk din självkänsla – del 2.

Programmet är en fortsättning av Stärk din självkänsla - del 1.
Här får du reflektera mer kring dig själv, fler verktyg och lite tuffare utmaningar. En naturlig fortsättning för god självkänsla nu och i framtiden.
Du behöver ha fullföljt del 1 för att gå in i detta programmet.

menybilder applemenybilder google


Stärk ditt immunförsvar, håll dig frisk.

Programmet ger dig insyn i hur ditt  immunförsvar, både det inre och yttre, fungerar och hur ett sämre immunförsvar kan yttra sig på olika sätt. Du får en överblick över de faktorer som verkligen påverkar och stärker ditt immunförsvar. Dagligen utmanas du i att prova någon av dessa olika faktorerna. Detta är ett 28 dagars  program som gör skillnad!

menybilder applemenybilder google


Stärk ditt självförtroende.

Genom att med enkla verktyg träna ditt självförtroende, fungerar du bättre och blir mer harmonisk till dig själv och din omgivning.
Vi börjar med att titta i backspegeln, där vi identifierar och registrerar dina framgångar så här långt i livet. Till det lägger vi grundläggande vanor som stärker självförtroendet i allmänhet. Du får sätta upp stora och små mål, som ger mening och utveckling och du får många tips och redskap att använda i vardagen.
Välkommen till ett stärkande program.

menybilder applemenybilder google


Utmaningen – Mage och rumpa på 21 dagar.

Vem vill inte ha fastare mage, rumpa och lår?
Här är programmet som utmanar dig att göra slag i saken!
Du får varierande utmaningar och övningar varje dag
och det tar inte många minuter om dagen att verkligen få resultat.
Du kan träna hemma och.
det behövs inga redskap, kroppen är ditt motstånd.
Häng med, nu kör vi igång mage och rumpa!

menybilder applemenybilder google


Äntligen resultat och kul på gymmet.

Här får du mina 40 års erfarenhet av att skapa motivation som ger resultat på gymmet. För dig som är som de flesta dvs tränar 0,5 - 3 ggr i veckan, regelbundet eller oregelbundet. Du kanske tagit längre uppehåll och vill komma tillbaka. Oavsett, nu gör vi din gymträning roligare och effektivare. Framgång ger framgång och alla vill ha resultat av sin träning.
 I 21 dagar får du motivation, dagliga utmaningar  och insikter som ger dig de snabba resultaten på kort sikt och redskap att använda i framtiden. Nog snackat, nu kör vi igång!

menybilder applemenybilder google


Sockersug – låt hjärnan få en omstart.

Programmet som tar bort ditt sockersug en gång för alla. Du lär dig förstå varifrån det kommer och hur sockerkonsumtionen påverkar din hälsa. Konkreta livsstilsorienterade råd blandas med dagliga tips och utmaningar. Häng med och överraskas av att det varken är svårt eller tar lång tid att bli av med sockersuget.

menybilder applemenybilder google


Omstart - del 1.

Ett 7-dagars program för dig som vill träna och äta hälsosamt men som inte har möjlighet, tid eller energi att lägga kraft fullt ut på det just nu. Här jobbar vi med att hålla igång ditt intresse för en hälsosam förändring och motivation så att du kan ta steget till träning och hälsa när du känner dig fullt redo.
Istället för fysisk träning är innehållet fakta kring motivation varvat med mentala små utmaningar. Genom att delta här förbereder du dig för förändring framåt i tiden.
Programmet finns i 3 delar, varje del är en vecka.
Välkommen till Omstart!

menybilder applemenybilder google


Omstart - del 2.

Programmet för dig som av olika anledningar behöver pausa från "perfekt" träning och kost.
Twiikarna i detta program är för sinne och mental utveckling samt helt utan fysiska utmaningar. Programmet varar i 7 dagar och är en direkt fortsättning på föregångaren: "Omstart del ett".
Välkommen till en stärkande och motiverande vecka.

menybilder applemenybilder google


Omstart - del 3.

Programmet för dig som valt att pausa från ”perfekt” träning och kost.
Twiikarna i detta program är för sinne och mental utveckling samt helt utan fysiska utmaningar.
Programmet varar i 7 dagar och är en direkt fortsättning på föregångarna: "Omstart del ett och två". Välkommen till en stärkande och motiverande vecka till!

menybilder applemenybilder google


En hälsosam spark i baken.

Det här programmet är för dig som behöver en spark i häcken för att komma igång igen och hitta formen.
Kanske bär du på några kg extra som du nu vill bli av med, eller känner att du behöver öka din energi för att må och prestera bättre i din vardag.
Programmet varar i 28 dagar - 4 veckor, ger dig tränings- och kostprogram och dagliga utmaningar. Här skapar du en hälsosam balans i din tillvaro och de rätta förutsättningarna för att komma i form. Gör en omstart - NU.

menybilder applemenybilder google